lördag

Idag har jag en kväll för mig själv, Fredrik är på pokerkväll. Har varit på sjukt dåligt humör i tre dagar och är irriterad på hundra grejer samtidigt, så det är ganska skönt att vara för sig själv ett tag. I fredags när jag skulle in till skolan, exempelvis, var det hundra olika problem med pendeltågen. Först fick jag vänta i 40 minuter på att ett tåg skulle dyka upp, vilket skulle kunna driva vem som helst till att vilja mosa fågelägg. Till slut när ett tåg äntligen dök upp fick jag inte plats! Så orättvist. Fick vänta tio minuter till. 
 
Andra saker som irriterat mig något överjordiskt på pendeln denna vecka är folk som sitter med väskjäveln på sätet bredvid när tåget är smockat. Alltså hur fan kan vuxna människor vara så otroligt idiotiska. Alla fattar ju att en människa vill sitta där, för jag antar att du inte köpt biljett till väskan? Så otroligt osympatiskt. Jag har satt det i system att alltid välja en plats där det ligger en väska när jag ska sätta mig på tåget, hur många lediga platser det än finns, det är fan dags att folk LÄR SIG LITE JÄVLA HYFS. De flesta allvarliga sjukdomarna är inte luftburna, people. och även om någon som bär på en sådan smitta är på tåget är ni körda fast de inte NUDDAR ERA KNÄN LITE LÄTT I 10 MINUTER. Ni kommer inte dö av att ha en annan människa bredvid er på tåget. Avgå alla. 
Allmänt | |
Upp